Emmot Zaini

Jejaribiru.blogspot.com

Pages

Sunday, October 2, 2011

InsyaALLAH pertunangan kami,

Salam, alhamdulillah rasanya tak sabar nak bertunang. . . .  Saat tersebut akan dilaksanakan nanti. Semua sudah dalam perancangan. Cuma agak terkilan bila sedar selama ni saya masih tidak tahu untuk membezakan duit hantaran dengan mas kawin. Selepas dibincang bersama kedua2 pihak dengan sedikit nasihat dari makcik2 dan pakcik2 saya. Baru saya sedar mcm mana untuk membuat perancangan mengenai hantaran saya, InsyaAllah... Mudah-mudahan segalanya berjalan dengan lancar. Mengikut Mas Kawin kawasan Selangor hanyalah sebanyak RM300. Disebabkan ada dr kami dikalangan orang Perak. Kami memutuskan untuk membayar Mas Kawin mengikut kawasan Selangor memandangkan pertunangan tersebut akan dilakukan di rumah tunangan pihak perempuan. Pihak org dari Perak mengatakan yang Mas Kawin berbeza RM nya berbanding Selangor. Tapi tak kisah la sebab ikutkan shja perbincangan bersama org tua kami.

Sebelum ni . Mang tidak tahu sebenarnya mas kawin apa dan wang hantar apa. selepas membaca dengan teliti mengenai perkahwinan artis, Nabil dan isterinya. Baru la aku sedar. Hendak bertanya . segan . segan diperlekeh kan . tapi Alhamdulillah ada yang pihak y ingin mengukuhkan pengetahuan saya mengenai perkara ini .. Alhamdulillah.. Tapi saya dengan memberani kan diri sy telah berterus terang dgn bakal tunang bahawa saya memang tidak tahu apa mas kawin dan wang hantaran.. selepas persetujuan kami memutuskan wang perhantaran kami berjumlah RM 15,000 dan seperangkatan alat solat, kereta dan sebuah kediaman. Alhamdulillah dengan perbincangan yang telah dibuat. kedua2 pihak telah bersetuju..

mengenai wang kenduri yang bakal dilaksanakan . Kami berhajat semoga pesandingan kami hnya lah di lakukan sekali sahaja . Sekali secara besar besaran dan kami menjemput semua sanak saudara kami, supaya lebih afdal dengan melakukan sekali tanpa perlu membuang masa semua pihak. Alhamdulillah sekali lagi niat kami diterima kedua2 pihak.,. Bakal mentua saya sngt prihatin dgn permintaan kami . walaubagaimana pun mereka tetap menyokong asalkan ada yang terbaik dari kami,

di Pertunangan kelak. saya akan meyarungkan sepasang pakaian bertema kan warna biru  based putih. Insyallah sekiranya tiada perubahan warna tersebut akan menjadi perhiasan di hari pertunangan kami kelak... Jangkaan persandingan kelak akan dilakukan setahun selepas pertunangan kami . supaya apa yang kami hajat kan lebih termakbul . org kata bertunang lama2 ni banyak cabaranya . Tapi InsyaAllah dari kepercayaan kami ,In sha ALLAH kami akan tempuh segala cabaran di alam pertunangan kami .

...................................................................................................................................................................
Sebenarnya semua 2 lambat lagi. Semua nya dalam perancangan aku saje.. hahah . tapi baru balik majlis pertunangan cousin aku dekat Meru,Klang. tapi serious la aku baru je kenal apa tu mas kawin dgn wang perhantaran. sbb masa majlis pertunangan tu aku duk depan skali dengar apa yang dibincangkan oleh org2 tua kat sana.. mang best sngt aku hayati bnda tu sesungguh sungguh nya.. hahaha . mana tak nya .. susah tau nak g tengok org "membebel" dalam majlis pertunangan.. hahaha  pape pun yang kat atas tu mang dalam perancangan aku dgn bakal tunang aku(entah sapa tah) kalo aku nak bertunang.

Taniah pada abg sepupu aku yang dah selamat di tunang kan dengan kekasih hati dia . aku pun x tau apa nm tunang dia .. abg fitri lepas ni kumpul duit bnyak2 ok. nnt majlis sanding InsyaALLAH saya ikot ....
CONGRESSSS
(maaf saja je wat suspen mcm aku yang nak bertunang .. hahaaah)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...